Rozliczanie wspólnot mieszkaniowych
i pełna obsługa księgowa

W ramach obsługi księgowej wspólnot mieszkaniowych oferujemy:

 

·      uzyskiwanie dla wspólnoty mieszkaniowej numeru REGON;

·      otwarcie rachunku bankowego oraz rozliczanie wspólnot mieszkaniowych w ramach udzielonego pełnomocnictwa;

·      lokowanie nadwyżek środków pieniężnych na lokatach bankowych; 

·      przygotowywanie wniosków i dokumentacji niezbędnej do zaciągnięcia kredytów bankowych (inwestycyjnych);

·      pomoc w uzyskaniu kredytu termomodernizacyjnego dla wspólnoty mieszkaniowej;

·      dokonywanie zgłoszenia i aktualizacji NIP we właściwym Urzędzie Skarbowym;

·      prowadzenie rachunkowości wspólnoty zgodnie z przepisami Ustawy z dn. 24.06.1994r. o własności lokali, oraz zasadami określonymi w Ustawie z dn. 29.09.1994r. o rachunkowości;

·      prowadzenie ksiąg rachunkowych na podstawie dowodów księgowych (art. 21 ustawy o rachunkowości);

·      ujmowanie zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym;

·      przygotowywanie indywidualnych zawiadomień dla właścicieli o zmianach w opłatach eksploatacyjnych;

·      drukowanie i dostarczanie książeczek opłat;

·      pobieranie i rozliczanie wnoszonych przez właścicieli zaliczek na świadczenia obejmujące indywidualne lokale w zakresie dostawy poszczególnych mediów:

ücentralnego ogrzewania (c.o.);

ügazu;

üdostawy ciepłej wody (c.w.);

üzimnej wody i odprowadzania ścieków (z.w.);

üwywozu nieczystości stałych;

·      pobieranie i rozliczanie wnoszonych przez właścicieli zaliczek na poczet kosztów zarządu nieruchomością wspólną;

·      szczegółowe prezentowanie kosztów zarządu nieruchomością wspólną, ponoszonych przez wspólnotę;

·      organizację okresowych spotkań informacyjnych z zarządami wspólnot mieszkaniowych w ich biurach (w zależności od potrzeb);

·      ścisłe współpracowanie z zarządami wspólnot mieszkaniowych w zakresie analizy ponoszonych kosztów na poszczególne usługi (okresowe raporty finansowo-księgowe, zwierające analitykę wpływów i wydatków przesyłane do zarządu wspólnoty mieszkaniowej na koniec danego miesiąca za miesiąc poprzedni);

·      prowadzenie rozliczeń wspólnoty mieszkaniowej - w szczególności kontrola prawidłowości otrzymywanych od usługodawców faktur, rachunków, a także dokonywanie płatności na rzecz dostawców;

·      sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych wspólnoty mieszkaniowej na koniec roku obrachunkowego zawierających miedzy innymi:

üszczegółowy wykaz przychodów;

üszczegółowy wykaz kosztów wraz analityką ich powstania;

üwykaz należności we wskazaniem poszczególnych dłużników;

üwykaz zobowiązań poszczególnych kontrahentów;

üprezentacja wyniku finansowego;

üzestawienie stanu środków pieniężnych na koniec roku;

·      opracowywanie sprawozdań funduszu remontowego;

·      dokonywanie rozliczeń wyniku finansowego wspólnoty mieszkaniowej, zgodnie z podjętą uchwałą;      

·      udzielanie na bieżąco informacji właścicielom o stanie indywidualnych kont telefonicznie oraz przez e- mail;

·      sporządzanie list płac, umów zlecenia, umów o dzieło;

·      dokonywanie rozliczeń z ZUS, US;

·      rozliczanie podatku dochodowego od osób prawnych;

·      składanie do właściwego Urzędu Skarbowego deklaracji CIT, PIT;

·      przygotowywanie projektów rocznych planów gospodarczych zarządzania nieruchomością wspólną;

·      określanie przyjętych przez wspólnotę zasad prowadzenia rachunkowości w formie uchwały;

·      archiwizowanie dowodów księgowych;

·      windykację należności z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej oraz ich lokali;

·      windykację należności stanowiących pożytki i inne przychody z nieruchomości wspólnej;

·      naliczanie ustawowych lub wyższych odsetek za zwłokę, po uzgodnieniach ze wspólnotą mieszkaniową;

·      dochodzenie (wg upoważnienia) na drodze postępowania sądowego roszczeń od członków wspólnoty - właścicieli lokali z tytułu kosztów zarządu, w przypadku zalegania przez nich z uiszczaniem zaliczek za okres powyżej 3 miesięcy;

·      przygotowywanie dokumentów dłużników i współpraca z kancelarią prawną;

       ·      wydawanie poświadczeń, zaświadczeń, wypełnianie wniosków dotyczących lokali etc.

 

W przypadku budynków developerskich oferujemy ścisłą współpracę z developerem w zakresie przekazywania lokali, a przede wszystkim przejmowania obowiązków dotyczących obsługi i rozliczania kosztów utrzymania nieruchomości wspólnych.

 

 

 

 

Zobacz ofertę (lub zapisz ją na dysk) w formacie PDF

Zobacz pozostałe oferty

 

Przejęcie nieruchomości

Oferta ogólna

Oferta obsługi administracyjnej

Oferta obsługi technicznej